Department Department Department Department Department Department Department

Χημεία ή Πληροφορική - Aνοιχτή Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας και τη Βουλή

Ημερομηνία Ανάρτησης: 10.11.2014

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

ΣΧΟΛΗ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

 

Αριθ. Πρωτ.: 8243 /10-11-2014  

 
Αθήνα,  10-11-2014
Κύριο  Ανδρέα Λοβέρδο
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
 
Κοινοποίηση
[όπως πίνακας αποδεκτών]
ΘΕΜΑ : Χημεία ή Πληροφορική ;
 
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
 
H Πληροφορική, λόγω της καθολικής διείσδυσής της σε όλα τα επιστημονικά πεδία κυρίως ως εργαλείο αξιοποίησης των υπολογιστών και γενικότερα της ραγδαία εξελισσόμενης ψηφιακής τεχνολογίας, πρέπει να αποτελεί ουσιαστικό μέρος της εκπαίδευσης των μαθητών της Β-βάθμιας εκπαίδευσης. Η αντιμετώπιση του ψηφιακού αναλφαβητισμού στις νέες γενιές είναι μεγάλη εκπαιδευτική πρόκληση.
                Όμως η ουσιαστική εξοικείωση με την πληροφορική, είναι αδιανόητο να οδηγεί σε διάζευξη με μια επιστήμη, τη Χημεία, όπως προτείνεται στην τροπολογία του ν.4186/2013  σχετικά με τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού "Θετικών Σπουδών" και ειδικότερα με το 2ο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (Θετικές και Τεχνολογικές επιστήμες). Ο μαθητής του Λυκείου που εισάγεται στο Πανεπιστήμιο, σε οποιαδήποτε σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει οριζόντια την Πληροφορική και είναι υποχρέωση των Σχολών να εκσυγχρονίζουν τα προγράμματα σπουδών τους ώστε να ενσωματώνουν επαρκώς σε αυτά την Πληροφορική. Συνεπώς, δεν πρέπει να τίθεται δίλημμα Πληροφορική ή άλλη επιστήμη (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία). Το σωστό, κατά την άποψή μας, είναι Μαθηματικά με Πληροφορική, Φυσική με Πληροφορική, Χημεία με Πληροφορική, κ.ο.κ. Αν ο μαθητής στερείται βασικού υποβάθρου γνώσεων Χημείας, τότε μοιραία αποσυνδέεται από μια ευρύτατη περιοχή επιστημονικού και τεχνολογικού ενδιαφέροντος αιχμής που εκτείνεται από βιοτεχνολογία, υλικά και νανοτεχνολoγία μέχρι τρόφιμα, περιβάλλον και ενέργεια.          
                Στην περίπτωση όπου Πανεπιστημιακές Σχολές κληθούν να επιλέξουν και να ορίσουν μάθημα προτίμησης για τους υποψηφίους σε αυτές, δεν θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το δίλημμα Πληροφορική ή Χημεία. Αν επιλέξουν Χημεία θα στερηθούν, για προφανείς λόγους, της κύριας προτίμησης σημαντικού αριθμού υποψηφίων με υψηλή απόδοση, ενώ αν επιλέξουν Πληροφορική θα απεμπολήσουν τη δυνατότητά τους να εκπαιδεύσουν αποτελεσματικά στοιχειωδώς καταρτισμένους φοιτητές σε επιστημονικές και τεχνολογικές περιοχές αιχμής.
                Ευελπιστούμε ότι οι ανωτέρω επισημάνσεις μας θα τύχουν της δέουσας προσοχής, με σκοπό την ουσιαστική βελτίωση της σύνδεσης Λυκείου-Πανεπιστημίου και απώτερο στόχο τη σωστή εκπαίδευση και ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των μελλοντικών Ελλήνων επιστημόνων.
 
Με τιμή,
 
 
Ο Κοσμήτορας της Σχολής Χημικών Μηχανικών               
του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Καθηγητής Ανδρέας Γ. Μπουντουβής
 
 
Η Πρόεδρος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών
της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Καθηγήτρια Μαρία Λιακοπούλου-Κυριακίδου
 
 
Ο Πρόεδρος του Τμήματος Χημικών Μηχανικών
της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών
Καθηγητής Δημήτριος Ματαράς
 


 
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
 
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Πρύτανη Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Πρύτανη Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Πρύτανη Πανεπιστημίου Πατρών
Κοσμήτορες Σχολών Ε.Μ.Π.
Κοσμήτορα Πολυτεχνικής Σχολής Α.Π.Θ.
Κοσμήτορα Πολυτεχνικής Σχολής Παν. Πατρών
Πρόεδρο Ενωσης Ελλήνων Χημικών
Πρόεδρο Πανελληνίου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών